Perkara yang memerlukan perhatian dalam penyelenggaraan rutin peralatan pembersihan ultrasonik

- 2021-04-28-

Peralatan pembersihan ultrasonik bergantung pada konsep perlindungan alam sekitar hijau, digabungkan dengan kandungan fizik yang sangat baik, bergantung pada fungsi sosialisasi, fungsi percepatan dan fungsi aliran masuk langsung ultrasonik dalam cecair, untuk mencapai keperluan pembersihan dengan ketepatan tinggi. Oleh itu, dibandingkan dengan kaedah pembersihan tradisional, peralatan pembersih ultrasonik dengan reputasi terjamin menonjol dengan kelebihannya yang unik, menjadi yang paling banyak digunakan dan digunakan secara meluas dalam beberapa tahun kebelakangan ini Salah satu kategori peralatan pembersih yang paling dipuji, dan dalam penggunaan khusus kecil dan sederhana harus menyebutkan bagaimana melakukan pekerjaan dengan baik dalam penyelenggaraan peralatan pembersihan ultrasonik, kerana hanya berdasarkan penyelenggaraan yang baik, kita dapat memastikan perkembangan stabil dari keberkesanan rangkaian peralatan pembersih ultrasonik yang lengkap.

1ã € Perhatikan pembersihan biasa bahagian bawah silinder pembersih

Sebagai bahagian penting dalam peralatan pembersih ultrasonik, silinder pembersih berperanan membawa bahan pembersih. Oleh itu, untuk mencapai tujuan pembersihan peralatan pembersih ultrasonik dengan lebih baik dan mengelakkan pengaruh luaran, sangat penting untuk membersihkan bahagian bawah silinder pembersih secara berkala dan mengelakkan terjadinya kotoran dan kotoran, Ini adalah syarat yang diperlukan untuk memastikan ketepatan sasaran pembersihan yang tinggi.

2ã € Kita harus memperhatikan penyelesaian masalah biasa yang betul

Tidak dapat dinafikan bahawa semasa penggunaan peralatan pembersih ultrasonik dengan kestabilan tinggi, kerana satu atau lain sebab, penggetar ultrasonik sering mengalami kerosakan. Walau bagaimanapun, secara amnya, selagi penyelenggaraan yang wajar dilakukan, penggetar dapat dipulihkan tepat pada waktunya, terutama untuk masalah umum seperti lembap, bahan seramik yang pecah, degumming dan sebagainya, hanya kemahiran penyelenggaraan yang diperlukan, Mudah diselesaikan masalah. Oleh itu, dalam proses aplikasi khusus peralatan pembersihan ultrasonik, sangat penting untuk menguasai kandungan asas penyelenggaraan penggetar.

3ã Perhatikan pelaksanaan kerja-kerja penyelenggaraan biasa

Penyelenggaraan secara berkala dapat memainkan peranan yang sangat positif dalam menunda jangka hayat peralatan pembersihan ultrasonik. Oleh itu, dalam penggunaan khusus peralatan pembersih ultrasonik, penyelenggaraan berkala mesti dilakukan sesuai dengan keperluan piawaian penggunaan peralatan. Bergantung pada penyelenggaraan sistem yang menyeluruh, kesan pembersihan peralatan pembersihan ultrasonik yang sangat baik dapat dimaksimumkan.